Friday, September 15, 2017

Ревю на The star tarot

Днес реших да ви представя една нова колода, която чакам с голям трепет и вълнение от началото на годината. The star tarot на Кейт Маклейн е колода, която ме впечатли първоначално с ярките цветове на изображенията и с дълбокия символизъм. Картите са изпълнени със символи, които говорят както на съзнателно, така и на подсъзнателно ниво. Разбира се поръчах си колодата pre order и се започна едно дълго чакане, при което на няколко пъти променяха датата на издаване на колодата. Така или иначе днес тя е в ръцете ми.


Първото впечатление, разбира се е кутията. В случая издателите са се постарали, защото картите пристигнаха в луксозна, голяма кутия. Към тях е приложена и книга, в която има много подробно описание и тълкуване на всяка една от картите. Впечатли ме това, че не са пренебрегнати малките аркани, което в доста други колоди се случва. Е, авторката тук им е обърнала подобаващо внимание. Всяка карта е свързана и астрологично с планета и знака, в който е разположена, както и със съответната декада. Наистина обещанието за връзка между звездите и колодата в това отношение е налице.


Самите карти са сравнително големи по размер, изработени са от твърд гланциран картон. Първото ми впечатление е, че се размесват трудно, като част от картите залепват. Опитът ми с други подобни колоди е показал, че с времето този проблем се решава в резултат на по-честата употреба на самите карти.
Изображенията са в централната част, картите са със син кант. Това определено не ми допада, защото не харесвам карти с кант. За компенсация самите изображения са забележителни. Цветовете са също толкова ярки и впечатляващи, както на публикуваните в интернет. Авторката е заложила на шамански елементи, както от западната, така и от източната култура.
Е, след първоначалното опознаване дойде ред и  за представяне на самата колода. Някой колеги не одобряват подобен „разговор“, тъй като общуването не е със самите карти, а със самите нас на подсъзнателно ниво. Аз обаче спазвам този „ритуал“, защото това е част от удоволствието да се запознаеш с новата колода.
Основната карта, която символизира колодата е Обесения. Не мога да кажа, че не го очаквах. Обесеният е свързан астрологично със знака на Нептун и подсъзнанието, както и връзката ни с колективното неосъзнато. В картите са използвани основните символи и архетипни образи, заложени в колективната памет на човечество.
Съвсем логично езикът  на който говори колодата е Мага. Това е универсалния език на символизма,  който прави връзка между света на идеите и света на формата. Картите обещават да бъдат своеобразен мост между тези два свята и да превежда езика на Висшия ни аз към едно по-съзнателно ниво.
Силната страна на колодата се представи чрез Глупака. Това е чудесно, защото смятам, че те ще поставят ново начало на отношенията ми с Таро. Глупака обещава да изненадва, да разкрива, да провокира. Той е свързан астрологично с Уран, която езотерично се свързва и с интуицията на едно по-висше казуално ниво.
Слабата страна се представи чрез Кралицата на мечовете. Определено имам проблем с тази кралица. Тези карти обещават да са полет на въображението, затова и съвсем логично тук логиката отстъпва на интуицията. Няма да се работи със заучени значения, а с повече вътрешен усет.
Подходящите въпроси са представяни със 7 мечове. Разбира се картите ще разкриват проблемите в дълбочина и ще ги изваждат на повърхността. С тях ще се планира, интерпретира и себеразкрива личността на питащия.
И любимият ми въпрос е  какви емоции, ползи и поуки ще ми донесе работата с тази колода. Ами разбира се 3 Пентакли, която авторката свързва с Марс в зодиакалния знак на Козирог. И познайте?! Моят марс е точно в зодиакалния знак на Козирога. Чудесна синхроничност! Добре ще си партнираме с колодата, ще ме научи на нови елементи, ще надграждаме наученото. Доста съм доволна от отговорите! Коладата, като цяло ми допадна и се надявам моето представяне да допадне на вас! 

Линк към колодата http://www.cathymcclelland.com/html/tarot.htm

No comments:

Post a Comment